Vps یا سرور اختصاصی مجازی چیست؟
نوشته شده توسط : علی پور

یکی
از سوالاتی که احتمالا ذهن شما و اکثری از کاربران وب را هنگام به کارگیری از تارنما های دیگر یا طراحی وب سایت سرگرم کرده است این موضوع می باشد که این حجم از اطلاعات و محتوا که روزمره در این همگی وب وب سایت توشه گذاری می شوند کجا ذخیره می شوند؟
ما در این مطلب همت داریم با ارائه سرفصل های بیان شده به سوال های شما در این باره پاسخی دقیق ارائه نماییم .

طراحی سایت در مشهد

سرفصل
های قضیه نظارت در این مقاله:
راءس
داده یا اتاق سرور کجاست؟ معرفی
انواع متعدد سرور نظارت
و برری سرور اختصاص مجازی یا این که vps راس
داده یا اتاق سرور کجاست؟ پس از پباده سازی وب سایت یکی دیگر از عوامل اصلی و تاثیرگذار در مراحل رویکرد اندازی یک اینترنت سایت عالی برای کسب و کار، گزینش سرور است . سرورها ابر رایانه هایی همیشه شفاف و همیشه در دسترس هستند که وظیفه دارا‌هستند تا اطلاعاتی که در هر زمان از شبانه روز، بر روی پهنای وب قرار می گیرد را در خود ذخیره نمایند . این سرورها از داده های کاربران، برنامه های آنلاین و گونه های محتواها میزبانی می کنند . اتاق سرور یا این که راس داده فضایی می‌باشد که تعداد زیادی از این ابر رایانه ها را در خویش جای داده و در واقع به عبارتی جایی میباشد که همه اطلاعات جان دار در وب در آن ذخیره سازی می شود . مرکزها داده دارای اینترنت دوچندان پر سرعت میباشند که به آنها اجازه می دهد هم‌زمان به یوزرها زیادی خدمت رسانی کنند .

سرور
مجازی چیست
معرفی
اشکال مختلف سرور پس از آشنایی نخستین با مفهوم سرور در این بخش به بررسی انواع گوناگون سرور می پردازیم .
سرور ها سه دسته هستند:
سرور
اشتراکی سرور
اختصاصی سرور
مجازی (VPS)

سرور
های اشتراکی سرور اشتراکی متداول ترین و مالامال کاربرد ترین جور سرور محسوب می شود . با اعتنا به اینکه در سرور های اشتراکی یکسری اینترنت وبسایت به رخ همزمان از امکانات یک سرور به کار گیری می کنند، هزینه اخذ سرویس ها آن زیاد کمتر از سایر انواع سرور می باشد .

سرور
اختصاصی سرور اختصاصی،از لحاظ امنیت با سایر گونه های سرور قابل قیاس نیست و برای مؤسسات و سازمان‌ های بزرگی که نمی‌توانند یا این که نمی‌ خواهند به هر علتی از سرور های اشتراکی با دیگر اشخاص و سازمان‌ها به کار گیری نمایند و حاضر به پرداخت هزینه بالای اخذ خدمات آن می باشند بهترین پیشنهاد هست .

سرور
مجازی (VPS) VPS یا سرور منحصر به فرد مجازی خدماتی ما فی مابین سرور اشتراکی و سرور اختصاصی در اختیار کاربران قرار می دهد . در این دسته سرور یوزرها از یک مشقت بار افزار مشترک البته پارتیشنی جداازهم به کار گیری می کنند، در واقع حافظه ی دشوار افزار با به کارگیری از تکنولوژی مجازی سازی، پارتیشن بندی می شود به جور ای که هر پارتیشن به صورت جداازهم همه امکان های منبع حیاتی خویش را دارا می باشد وتقریباً مساوی یک سرور منحصربه‌فرد بی نقص هست . در بخش بعدی این مقاله به محاسبه و چک کامل تر VPS می پردازیم .

محاسبه
و برری سرور اختصاص مجازی یا این که vps VPS کوتاه شده عبارت Virtual Private Server به معنای سرور منحصر به فرد مجازی هست که دقیقا مشابه یک سرور اختصاصی جداگانه عمل می نماید . VPS این قابلیت و امکان را در اختیار کسب و کار های کوچکی که هم امنیت اطلاعاتشان برایشان فراوان حائز اهمیت هست و نیز توانایی پرداخت هزینه به کارگیری از سرور مخصوص را ندارند، می گذارد تا با پرداخت هزینه ای کمتر از امکاناتی شبیه سرور منحصر استفاده مند شوند .

VPS
یا این که سرور مجازی چه‌طور فعالیت می‌کند؟ برای فهم عملکرد VPS یا سرور منحصر به فرد مجازی، هارد کامپیوتر خود را تصور کنید . هارد کامپیوتر شما فضایی می باشد که داده ها شما را در خود ذخیره می‌نماید و با قابل انعطاف افزارهای مخصوصی می بضاعت آن را پارتیشن بندی کرد و هر پارتیشن را به ذخیره اطلاعات خاصی اختصاص داد . اگر سرور را همان هارد در نظر بگیرید، هر کدام از پارتیشن های آن را هم می بضاعت و توان یک VPS در حیث گرفت و هر VPS را به یک کمپانی اختصاص داد تا محتوای اینترنت وبسایت یا قابل انعطاف افزارهای منحصربه‌فرد خود را در آن ذخیره کرده و در اختیار کاربران قرار دهد .

در ادامه به بررسی ساختار داخلی VPS می پردازیم .

VPS یا سرور مخصوص مجازی دارنده بخش‌هایی از گزاره رم، هارد دیسک، فضای CPU و غیره می‌باشد .در ساختار سرور منحصربه‌فرد مجازی هر بخشی از مجازی سهم خاصی را برای استعمال از منابع سرور اساسی به خود اختصاص داده است و از این رو میزان مشخصی از رم در هر بازه در اختیار شما قرار میگیرد . براین اساس ارتقا منابع اختصاص یافته برای یک سرورمجازی، در فیس نیاز به منابع عمده به راحتی قابل انجام هست .به عبارتی همانگونه که می‌توانید کامپیوتر خود را ارتقاء دهید، پس از مدتی در چهره نیاز می توانید VPS خویش را نیز افزایش دهید .

ساختار و سازمان دهی VPS به گونه ای می‌باشد که می بضاعت آن را محفظه جدا یا این که Isolated Environment نامید . با اهمیت ترین مزیت این ساختار این می باشد که هر تغییر‌و تحول یا ایراد در یک سرور مادر به هیچ وجه بر روی VPS ها تأثیر نخواهد گذاشت . این فرمان امنیت سرورهای مجازی در شبکه را ارتقا می دهد .





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: